top of page

Persoonlijke update: Wij zijn getrouwd en onze roadtrip door Nederland!

De afgelopen drie weken is het wat rustiger geweest op Hey Groentje en hebben we ook geen Indiase kookworkshops gegeven, dit had eigenlijk alles te maken met ons huwelijk. Wij hebben elkaar namelijk op 25 maart 2021 het ja-woord gegeven. Dit was een bijzondere periode, waarin we even wat meer tijd voor elkaar wilde hebben. Nu we weer aan het werk zijn, willen we jullie graag meenemen in de afgelopen weken.

De dagen voor onze bruiloft, zijn we eigenlijk heel druk geweest met de laatste voorbereidingen, want ondanks dat we het klein hielden, moest er best veel geregeld worden. Zo bestelde Daniëlle tientallen jurken online, omdat alle winkels dichtzaten en moesten we vervolgens alles op één jurk na weer terugsturen. Ook lieten we een prachtig boeket van droogbloemen samenstellen door Linguaflora, wilde we de dag laten vastleggen door een fotograaf en bedachten we dat we iedereen een bedankje wilde geven met o.a. heerlijke koeken van Koeckie.

Waar veel geliefden hun trouwdag verplaatste naar een andere datum vanwege corona, vonden wij het geen probleem om in deze gekke periode te trouwen. Het enige wat we jammer vonden, was dat de familie van Amit niet aanwezig kon zijn. Gelukkig konden we het live streamen, zodat ze er toch nog een beetje bij waren. En wanneer het weer mogelijk is gaan we naar India toe, om daar gewoon nog een keer over te doen, maar dan volgens de Indiase tradities. In Nederland werd het echt een Westerse bruiloft, wat we eigenlijk heel leuk vonden. Zo konden we namelijk beide manieren van trouwen ervaren. Maar met regels die continu veranderden, was het wel even spannend... Gelukkig konden we alles door laten gaan zoals gepland en konden bijna alle genodigde gasten aanwezig zijn.

25 maart 2021 was het eindelijk zo ver en stonden we vroeg op om ons klaar te maken, de ouders van Daniëlle kwamen langs om ons te helpen waar mogelijk. Vervolgens gingen we richting het Wantijpark en het centrum van Dordrecht om foto's te laten maken, deze bijzondere dag wilde we namelijk wel laten vastleggen. Vervolgens gingen we richting het prachtige Stadhuis van Dordrecht om het een en ander klaar te zetten en om 13.00 uur kon de ceremonie beginnen. Ondanks dat het maar kort duurde was het een mooi moment. De vader van Daniëlle mocht haar in goed overleg weggeven, we lazen elkaar onze gelofte voor en konden na afloop nog even met alle gasten praten. In de avond waren we overweldigd door alle lieve reacties, vele kaarten en bloemen.

De dag na onze trouwdag besloten we in de ochtend wat spullen te pakken en met de auto op pad te gaan. We hadden nog 1,5 week vakantie en zouden wel zien waar we terecht zouden komen. Uiteindelijk hebben we (zoals je hieronder kunt zien) een mooi rondje door Nederland gemaakt en delen we graag onze avonturen met je.

Dag 1

Nadat we onze spullen hadden ingepakt, reden we richting Meijendel. Dit is een waterrijk duin- en natuurgebied vlakbij Wassenaar. Het natuurgebied maakt onderdeel uit van Nationaal Park Hollandse Duinen. En ondanks dat we nog geen uur hadden gereden, voelde het al aan als vakantie. We hebben heerlijk door de duinen gewandeld, uitgewaaid op het strand en dan bedoel ik ook echt uitgewaaid, want er stond een hele harde wind.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Loosdrecht, maar dit is denk meer een plek voor wanneer het lekker weer is... Na een korte stop reden we daarom door richting Amstelveen, waar we onderweg een overnachting hadden geboekt.

Dag 2

Omdat Amit graag een keer richting de afsluitdijk en Friesland wilde besloten we die kant op te rijden. Met als eerste stop het centrum van Harlingen, een leuke plek, maar door de harde wind bleven we niet lang. We reden door richting Sneek om vervolgens met een vriend van Amit en zijn vrouw een rondje te lopen door een natuurgebied tussen Sneek en Joure. Het was een prachtig gebied met ontelbaar veel vogels. Na een kop thee om even op te warmen, reden we door naar een klein dorp vlakbij Leeuwarden. We waren namelijk bij een andere vriend van Amit en zijn familie uitgenodigd om te blijven slapen. We werden heel lief ontvangen en hebben een hele gezellige avond gehad.

Dag 3

Na een heerlijk ontbijt, zeiden we onze vrienden gedag en reden we door richting het Nationaal Park de Alde Feanen. Een prachtig gebied, waar we ondanks de regen een heerlijk rondje hebben gewandeld. Vervolgens reden we door richting de stad Groningen, hier woont namelijk een internationale student uit India, die de zus van Amit kent. Na een korte wandeling door de stad en een stop bij zijn studentenhuis, reden we door naar de Hoornseplas vlak bij Groningen. Hier maakte we een leuke wandeling om de plas en vervolgens reden we door naar de volgende overnachtingsplek in Kalenberg.

Dag 4

We hadden een heerlijk appartement in Kalenberg en hadden de dag ervoor besloten hier 2 nachten te blijven. De afgelopen dagen waren zo druk geweest, dat we hier even wat meer tijd wilde. We begonnen de dag met een korte wandeling, vlak bij ons appartement in het Nationaal Park Weerribben-Wieden. Na de lunch reden we richting Giethoorn, zo'n plek waar je als Nederlander normaal vanwege de drukte misschien niet zo snel komt, maar nu bijna helemaal niemand was. We hadden eindelijk goed weer en hebben heerlijk rondgelopen en in de zon gezeten. We voelde ons echt toeristen in eigen land. Op de terugweg richting ons appartement, maakte we nog een andere stop bij het Nationaal Park Weerribben-Wieden, waar we een leuke wandeling maakte.

In de avond moesten we ons voorbereiden op een pitch voor Vegan masters, een competitie waar we aan mee doen en we kunnen alvast verklappen dat we in de finale zijn gekomen. We zouden je dan ook willen vragen om op ons te stemmen, dat kan hier. De finale is op 15 april en je kan het volgen via hun livestream.

Dag 5

We verlieten het fijne appartement, reden door richting Drenthe waar we een stop maakte bij de Hunebedden en een wandeling maakte. Daarna reden we door richting het Oosten van het land. Onze eerste stop was in Hengelo en na een rondje te hebben gelopen gingen we door naar een natuurgebied vlak bij De Lutte. Hier hebben we nog even lekker rondgelopen en genoten van het weer. Rond 3 uur reden we door naar ons volgende fijne overnachtingsplekje in Eibergen en besloten daar lekker te relaxen en buiten in de tuin van de zon te genieten.

In de avond speelde we beide voor de eerst keer Monopoly, waar na 3 uur spelen nog steeds geen einde aan leek te komen.

Dag 6

Omdat we ook hier 2 nachten zouden blijven, hadden we vandaag de tijd om de omgeving verder te ontdekken. Na een rustig ochtendje reden we richting het Kasteel van Ruurlo, om daar maar weer een wandeling te maken. En ja alleen wandelen... dat was zo'n beetje het enige wat we konden doen, maar gelukkig vinden wij dat heerlijk om te doen. Het was een leuke route en vervolgens zijn we weer teruggegaan naar ons appartement, om op de warmste dag van de week lekker in de zon te zitten.

Dag 7

Het was tijd om het Oosten van het land weer te verlaten en door te rijden naar het Zuiden. We hadden een hotel gevonden in Venray en zouden na het ronddwalen door de achterhoek, onderweg een stop te maken in Nationaal park De Maasduinen. Het park is een bos- en heidegebied, gelegen op een lange zandrug tussen de Maas en de Duitse grens. Wij stopte in bij het Eendenmeer, waar je echt heel leuk kan wandelen.

Dag 8

In het hotel hadden ze echt een heerlijk vegan ontbijtje, het beste wat we tijdens deze vakantie hadden gehad. Vandaag zagen we eigenlijk een beetje als de laatste dag van onze vakantie, maar we hadden nog wel het een en ander op de planning staan. Zo reden we eerst richting Kasteel Huys ter Horst voor een wandeling en vervolgens reden we door voor een korte stop in Venlo. Daarna reden we door naar Arcen, maar helaas was de mooie tuin nog gesloten. Maar omdat we het Nationaal park De Maasduinen zo mooi vonden, besloten we nog op een andere locatie te stoppen voor een wandeling. Vanwege het koude weer werd het een korte wandeling, maar we wisten dat dit een plek is waar we zeker nog een keer willen terugkomen.

In de middag reden we door naar het midden van het land waar de familie van Daniëlle woont en bleven hier een nachtje slapen, om de volgende dag weer door te rijden naar huis.

We hebben echt een heerlijke vakantie gehad en in één week tijd echt veel van Nederland kunnen zien. We vonden het heel leuk om op de bonnefooi te vertrekken en te zien waar we zouden belanden. Echt een aanrader voor iedereen om een keer te doen en nieuwe plekken in eigen land te ontdekken. Wij hebben hierdoor echt een vakantiegevoel gehad, omdat we op zoveel plekken zijn geweest die we nog niet kende en ook niet leken op het gebied waar we wonen. Sinds vandaag (of eigenlijk gisteravond) zijn we weer lekker aan het werk en kunnen we niet wachten om onze nieuwe plannen met jullie te delen.

Zaterdag 14 april geven we weer onze eerste workshop en er zijn nog tickets beschikbaar!